astropedia.gr

Γιόγκα και Εγκυμοσύνη

Γιόγκα και Εγκυμοσύνη
Οι πρώτοι τρεις μήνες της εγκυμοσύνης είναι σημαντικοί μιας και τότε γίνονται πολλές αλλαγές στο σώμα της γυναίκας. Αν και δεν έχει αρχίσει να φαίνεται η εγκυμοσύνη υπάρχει μεγάλη διαφορά στα συναισθήματα που έχει η γυναίκα, τα πράγματα δεν έχουν την ίδια εσωτερική αίσθηση πια! Εδώ ακριβώς στοχεύει και η άσκηση της Γιόγκα που στην ουσία έχει ακριβώς να κάνει με το να αφουγκραζόμαστε το σώμα μας και τις ανάγκες του. Αποκτώντας αυτή την αντιμετώπιση και εφαρμόζοντας αυτό το σκεπτικό αφήνετε το σώμα σας να σας καθοδηγήσει και να σας προετοιμάσει για το παιδί που θα φέρετε στον κόσμο. Ένα σημαντικό κομμάτι της Γιόγκα πέρα από τις ασκήσεις (Ασάνας) είναι η τεχνική των αναπνοών, γνωστή ως Πραναγιάμα. Η σωστή αναπνοή κάνει καλό τόσο στην ψυχολογία όσο και στο σώμα μιας και με αυτήν οξυγονώνονται καλύτερα τα κύτταρα και ρυθμίζεται καλύτερα η κυκλοφορία του αίματος κάτι που κρατάει σε καλύτερη κατάσταση το σώμα της εγκύου. Οι τεχνικές Ujjayi, μια βαθιά, ήρεμη αναπνοή που επικεντρώνει την προσοχή στο εδώ και τώρα και η Nadi Shodhana  που συμβάλλει στην εξισορρόπηση της ενέργειας του σώματος ενδείκνυνται για μια έγκυο! Είναι καλύτερα να αποφεύγονται αναπνευστικές τεχνικές που περιλαμβάνουν κράτημα της αναπνοής ή υπεροξυγόνωση.

Η Γιόγκα σχετίζεται με την ισορροπία και την αρμονική συνεργασία του σώματος και του πνεύματος και μπορεί να βοηθήσει πολύ μια έγκυο γυναίκα να βρει την ισορροπία της μέσα από τις αλλαγές που γίνονται στο ορμονικό της σύστημα και στο σώμα της με την αύξηση του βάρους της και της εμφάνισής της. Οι αναπνοές βοηθάνε το σώμα να χαλαρώσει και να το κάνουν πιο ευλύγιστο για τη στιγμή του τοκετού. Οι ασκήσεις (Ασάνας) βοηθούν στο να δυναμώσουν οι μύες της μήτρας και του περινέου και στην πιο σωστή κυκλοφορία του αίματος στην περιοχή. Σε συνδυασμό με τον οραματισμό χαλαρώνετε και με τις ασκήσεις αναπνοής ηρεμείτε τον νου σας. Όλα αυτά κάνουν βοηθάνε την καλύτερη οξυγόνωση του σώματός σας και κατ’ επέκταση του εμβρύου! Μέσω της πρακτικής της Γιόγκα η έγκυος μπορεί να καταφέρει να ισορροπήσει το σώμα της, το πνεύμα της και την ψυχή της και να δημιουργήσει την κατάλληλη ηρεμία που χρειάζεται τόσο η ίδια όσο και η ζωή που μεγαλώνει μέσα της. Με τις θετικές προβολές που κάνει με τον νου της ισορροπούνται σε πολλά επίπεδα οι ενέργειες με αποτέλεσμα οι προϋποθέσεις που θα έρθει στον κόσμο το μωρό να είναι οι καλύτερες.

Αν ήδη κάνετε Γιόγκα τότε καλό είναι να συμβουλευτείτε τόσο τον γιατρό σας όσο και τον δάσκαλό σας για κάποιες προσαρμογές που σίγουρα θα πρέπει να κάνετε στην άσκησή σας. Γενικότερα , αν δεν έχετε ασχοληθεί ξανά με τη Γιόγκα, οι ασκήσεις με τις αναπνοές είναι πολύ καλές γιατί ισορροπούν τις ορμόνες σας, σας φέρνουν σε μεγαλύτερη επαφή με το σώμα σας και άρα με το έμβρυο και σας βοηθάνε να αντιμετωπίσετε τα διάφορα ενοχλητικά συμπτώματα μιας εγκυμοσύνης όπως οι πόνοι στη μέση, οι ναυτίες και η απώλεια του κέντρου βάρους σας. Συμβουλευτείτε βέβαια τον γυναικολόγο σας γιατί ο σκοπός είναι πάντα να διατηρήσετε την υγεία σας και την ευεξία σας κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης αλλά και μετά από αυτήν! Τέλος, η πρακτική της Γιόγκα είναι ωφέλιμη και για μετά τον τοκετό μιας και βοηθάει το σώμα να επανέλθει, σας παρέχει εργαλεία γα να αντιμετωπίσετε τις ποικίλες συναισθηματικές σας αλλαγές και σας βοηθάει να διατηρήσετε ένα κλίμα εσωτερικής ηρεμίας που θα μεταδοθεί και στο μωρό σας

Απλές στάσεις γιόγκα που ενδείκνυνται για την εγκυμοσύνη

Το Βουνό: Αυτή η στάση προάγει την εμπειρία της ακινησίας, της ήρεμης δύναμης και της ακίνητης, χαλαρής δύναμης που σχετίζεται με τα βουνά. Αυξάνει την ηρεμία της εγκύου που θα της χρειαστεί κατά τον τοκετό

Το Τρίγωνο: Στη Γιόγκα το τρίγωνο είναι σύμβολο της θεϊκής αρχής και υπάρχει σε πολλές γιάντρες και μαντάλες. Είναι το σχήμα που σχετίζεται με την εκδήλωση στο υλικό επίπεδο, όπως ακριβώς και το καινούργιο πλάσμα που θα έρθει στον κόσμο

Ο Πολεμιστής: Η στάση του Πολεμιστή δυναμώνει τα χέρια και τα πόδια, βελτιώνει την αντοχή και επίσης μπορεί να ανακουφίσει από τους πόνους της μέσης. Προσοχή αν υποφέρετε από διάρροια, υψηλή πίεση ή προβλήματα με τον αυχένα σας

Όρθιο Τέντωμα: Μια πολύ καλή στάση που διοχετεύει την ενέργειά σας τόσο από το κέντρο σας προς τα έξω όσο και από έξω προς τα μέσα.

Το Ψάρι: Η στάση του Ψαριού ανακουφίζει τα πιασίματα στον αυχένα και στους ώμους και βελτιώνει την ευλυγισία της σπονδυλικής στήλης

Η Γάτα: Η στάση της Γάτας σας βοηθάει να έρθετε σε επαφή με το κέντρο σας και να συγχρονίσετε την αναπνοή σας με την κίνησή σας, κάτι που θα χρειαστεί κατά τον τοκετό Δεν ενδείκνυται για όσους έχουν χρόνια προβλήματα με τη μέση

Τριγωνική Στήριξη: Η στάση με το κεφάλι κάτω πιστεύεται ότι βοηθάει σε πολλές ανισορροπίες του οργανισμού και ενδείκνυται για τη γονιμοποίηση του ωαρίου και για το πρώτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης.

Ώμοι: Η άσκηση αυτή διώχνει το άγχος και την ένταση και βοηθάει στη σωστή στάση του σώματος, κάτι απαραίτητο κατά τη διάρκεια μιας εγκυμοσύνης.

Γενικά πράγματα που πρέπει να προσέχετε

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης το σώμα παράγει ορμόνες που κάνουν τα σκληρά μέρη του σώματος να μαλακώνουν, όπως τα κόκαλα και τους συνδέσμους, ώστε να δημιουργηθεί χώρος για το έμβρυο και την ανάπτυξή του και να προετοιμαστεί το σώμα για τη γέννα. Αυτό μπορεί να κάνει ιστούς και κόκαλα ευαίσθητα κατά τις ασκήσεις σας. Προσπαθήστε να μην το παρακάνετε λοιπόν με τις ασκήσεις που έχετε συνηθίσει και με τις οποίες αισθάνεστε αυτοπεποίθηση γιατί ένας τραυματισμός θα πάρει αρκετό χρόνο για να επουλωθεί.

  • Μικρά αλματάκια
Επειδή υπάρχει κίνδυνος να αποκολληθεί το γονιμοποιημένο ωάριο από τη μήτρα καλό είναι να αποφεύγονται οι ασκήσεις που έχουν άλματα, τουλάχιστον κατά το πρώτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης.

  • Πραναγιάμα
Οποιαδήποτε μορφή αναπνευστικής άσκησης που έχει γρήγορες εισπνοές, όπως η τεχνική Καπαλαμπάτι, θα πρέπει να αποφεύγονται. Μπορείτε να τις αντικαταστήσετε με αργές εισπνοές από τη μύτη και εκπνοές από το στόμα συγκεντρώνοντας τη συνείδησή σας μόνο στο παρόν. Αυτό θα σας προετοιμάσει και θα σας βοηθήσει και τη στιγμή του τοκετού, ελαττώνοντας τους πόνους.

  • Διάταση μέσης
Σε ασκήσεις που έχουν με διατάσεις της μέσης καλό είναι να είστε προσεκτικές αλλά μπορείτε να τις κάνετε κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου αν αισθάνεστε άνετα με αυτές.

  • Κοιλιακοί
Ασκήσεις που δυναμώνουν τους κοιλιακούς σας όπως η Ναβασάνα καλό είναι να αποφεύγονται μιας και οι κοιλιακοί σας θα πρέπει να μαλακώσουν λίγο και να είναι αρκετά ελαστικοί όταν έρθει η στιγμή του τοκετού.

  • Μπικράμ Γιόγκα
Είναι το είδος της Γιόγκα που γίνεται μέσα σε ένα πολύ ζεστό δωμάτιο με σκοπό το σώμα να γίνει περισσότερο ελαστικό. Να αποφύγετε αυτές τις ασκήσεις κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης!

  • Αστάνγκα Γιόγκα
Μπορεί να βρείτε τις ασκήσεις της Αστάνγκα Γιόγκα κάπως έντονες και καλό θα ήταν να αποφύγετε αυτό το σύστημα.



Εγγραφή στο Newsletter

Ημερομηνία και ώρα γέννησης

/
/
-
: