astropedia.gr

Ταρώ - Μεγάλη Αρκάνα και η αντιστοιχία της σε ζώδια και πλανήτες

Ταρώ - Μεγάλη Αρκάνα και η αντιστοιχία της σε ζώδια και πλανήτες
Τα Ταρώ αποτελούνται από 78 κάρτες συνολικά, οι οποίες διαιρούνται σε δύο Αρκάνες, τη Μεγάλη Αρκάνα που περιλαμβάνει 22 κάρτες ή ατραπούς, και τη Μικρή Αρκάνα που περιλαμβάνει 56 κάρτες. Αρκάνα σημαίνει απόκρυφη γνώση και προέρχεται από το λατινικό Arcanum. Τα Ταρώ προέρχονται από το ιερό βιβλίο των Αιγυπτίων που αποδίδεται στον Θωθ, ή κατ’ άλλους στον Ερμή τον Τρισμέγιστο. Το βιβλίο αυτό περικλείει τις μυστηριακές αλήθειες και παραδόσεις, μυσταγωγικές διδασκαλίες της «βασιλικής» ή «ιερατικής τέχνης».

Η Μεγάλη Αρκάνα απεικονίζει τον μακρόκοσμο, το αόρατο τμήμα της φύσης, τις αφηρημένες έννοιες, το πνεύμα, την ψυχή. Η Μικρή Αρκάνα εκφράζει το ορατό τμήμα της φύσης, τον Μικρόκοσμο, την ύλη, τον άνθρωπο, τις εγκόσμιες ιδιότητες. Ο συμβολισμός κάθε κάρτας του Ταρώ, συνδέεται με την Αστρολογία, με ζώδια και πλανήτες. Εδώ θα εξετάσουμε το συνδυασμό των 22 καρτών της Μεγάλης Αρκάνας με τα αστρολογικά σημεία και την αντιστοιχία τους σε πλανήτες και ζώδια.

Ο Τρελός ( 0 ή 22)
Αντιστοιχεί στον πλανήτη Ουρανό.

Συμβολικά μπορεί να θεωρείται αρχή μαζί και τέλος, και  γι’ αυτό δεν έχει αριθμό και μπορεί να τοποθετηθεί στην αρχή των καρτών ή στο τέλος, όπου και παίρνει τον αριθμό είκοσι δύο (22). Εκφράζει το ταξίδι που ανοίγει τον κύκλο μιας καινούργιας ζωής, ένα νεογέννητο που δεν ξέρει τους κινδύνους που το περιμένουν ή ένας επαναστάτης χωρίς αιτία, που εξεγείρεται  και τριγυρνάει άσκοπα εδώ κι εκεί χαραμίζοντας τις ικανότητες του. Ο Τρελός ισορροπεί συνεχώς μεταξύ της αβύσσου και της ιδιοφυίας, μεταξύ της τρέλας και της ιερής έμπνευσης, μεταξύ της απαξίωσης και της μη συμβατικής ζωής. Η αρχική του προέλευση βασίζεται στις τελετές του Θεού Μίθρα στα Διονύσια.

Στο Μεσαίωνα συνδυάστηκε με τον γελωτοποιό των βασιλιάδων, που ήταν ο μόνος ο οποίος είχε το δικαίωμα να τους σατιρίζει και να εκφράζει αλήθειες μέσα στη θεϊκή του τρέλα. Οι αλήθειες αυτές ήταν σεβαστές από το βασιλιά κι ο ρόλος του προκαλούσε φθόνο από τον υπόλοιπο περίγυρο και που τον έκανε ξακουστό στην πολιτική και βασιλική επικράτεια.  Συνδυάζεται απόλυτα με τον πλανήτη Ουρανό, λόγω της μη προβλεψιμότητάς του, της επαναστατικής του διάθεσης, του χάους που μπορεί να φέρει, το σπόρο της μεγαλοφυΐας που έχει μέσα του και που ο κόσμος δεν είναι ακόμα ικανός να του αναγνωρίσει.

Ο Τρελός, όπως ο Ουρανός υπάρχει, υπήρχε και θα υπάρχει σαν ένα πρωτογενές υλικό πέρα από το χώρο και τον χρόνο, τα οποία τα αντιλαμβάνεται με ένα δικό του τρόπο. Η ζωή του είναι μια βόλτα στο διάστημα κι ανυπομονεί να την ξεκινήσει. Άπιστος, θα αλλάζει θέσεις και πεποιθήσεις, θα αφήνει εύκολα ανθρώπους και καταστάσεις, και οτιδήποτε νέο θα είναι η πρόκληση στο μυαλό του. Όλος ο κόσμος είναι σπίτι του, κι εκείνος συνήθως επιφανειακός δεν θα παίρνει ευθύνη για τίποτα και μέσα από την αθωότητα του και τις  ικανότητες του που πηγάζουν από την ανοησία μέχρι την ιερή τρέλα, θα βάζει τις βάσεις για δημιουργία σε όλα τα επίπεδα.

Ο Μάγος (1)
Αντιστοιχεί στον πλανήτη Ερμή.

Είναι η κάρτα του ξεκινήματος και της αρσενικής εκδήλωσης. Ο Μάγος έχει όλα τα εφόδια να επιτύχει, γιατί η έκβαση των πραγμάτων βρίσκεται στα χέρια του. Σαν τον τεχνίτη ή τον ταχυδακτυλουργό έχει όλα τα εργαλεία μπροστά του και είναι στο χέρι του το πώς θα τα χρησιμοποιήσει για την θετική εξέλιξη της δουλειάς του. Με όλη τη γνώση του σύμπαντος, παρελθόν-παρόν-μέλλον, μπορεί να κάνει τα πάντα να συμβούν.

Κυρίαρχος των μυστηρίων της αλχημείας, της κίνησης και της μουσικής των πλανητών, δεν χάνει το χρόνο του και δεν κάνει λάθη. Εκπροσωπεί τη δημιουργική άσκηση της θέλησης και της μάθησης. Σαν τον πλανήτη Ερμή, είναι δάσκαλος και μαθητής μαζί, στις επιστήμες και στις φυσικές δυνάμεις του σύμπαντος, μπορεί να μεταφέρει και να διαδίδει ιδέες και πληροφορίες, του αρέσει κάθε τι καινούργιο, και συνδέεται με την ευγλωττία και την πειστικότητα των επιχειρημάτων του, έστω κι αν κάποιες φορές μαζί με την εξυπνάδα κρύβουν και πονηριά.

Η επικοινωνία είναι ένα από τα δυνατά του εργαλεία, η κίνηση του είναι γρήγορη, οι ιδέες που τον κατακλύζουν χιλιάδες, η νοημοσύνη του υψηλή. Ο Μάγος, όπως ο Ερμής εκπροσωπεί, τον πειραματισμό, την επιθυμία, την ικανότητα, τη διπλωματία, και συχνά τη χρήση πλάγιων μέσων για εγωιστικούς σκοπούς. Η ικανότητα μετάβασης από τη σκέψη στη πράξη γίνεται γρήγορα κι αποτελεσματικά.

Η Ιέρεια (2)  
Αντιστοιχεί στον πλανήτη Σελήνη.

Εκπροσωπεί την πνευματική και μυστικιστική γνώση. Όπως η Σελήνη αντιπροσωπεύει το ασυνείδητο μας και την εσωτερική μας φωνή, η Ιέρεια είναι το θηλυκό στοιχείο που φωτίζει τον ψυχισμό μας, μέσω της παθητικής ενατένισης, της γαλήνης και της ηρεμίας. Είναι η πηγή όλων των θηλυκών μυστηρίων, η φρουρός της πύλης που οδηγεί σε όλη την αρχαία κρυμμένη γνώση. Κρατάει τους νόμους του σύμπαντος και το κλειδί για να διεισδύσουμε στον ιερό ναό.

Στεκόμαστε μπροστά της να τη ρωτήσουμε τις πιο σημαντικές ερωτήσεις. Κι εκείνη θα μας απαντά χωρίς λέξεις. Εκπροσωπεί όλες τις Μεγάλες Ιέρειες της αρχαιότητας, όλες τις ιδιότητες των παρθένων Θεοτήτων, που θα αποκαλύψουν μόνο σ’ αυτόν που θα σεβαστεί την παρθενικότητα τους, την πνευματική αλήθεια που κρύβεται στη σιωπή τους. Ζει στη σκιά του εσώτερου εαυτού μας, προικίζοντας μας με διαίσθηση, όνειρα κι οράματα που μας συνδέουν με ένα κόσμο πέρα από την ύλη.

Είναι η απρόσιτη θηλυκή αρχή, απόμακρη και ταγμένη στο έργο της βαθύτερης γνώσης, της μαντικής και της διαίσθησης. Η σχέση της με τη Σελήνη, δείχνει πως η δράση της γίνεται πάντα στο ημίφως, κατέχει πληροφορίες που έρχονται εκ των άνω, από τον μακρόκοσμο στο μικρόκοσμο. Μέσω της Σελήνης - Αρτέμιδος, συνδέεται με τον θεό Απόλλωνα, θεό της μαντικής, της μουσικής της αρμονίας και της θεραπείας.

Η Αυτοκράτειρα (3)
Αντιστοιχεί στον πλανήτη Αφροδίτη.

Είναι η προσωποποίηση της θηλυκής εξουσίας, η γονιμότητα που εκφράζεται με τον ιερό αριθμό 3, τον αριθμό της γέννησης, της δημιουργίας, της Αγίας Τριάδας. Η Αυτοκράτειρα, εμπεριέχει μέσα της τις 2 προηγούμενες κάρτες, τον Μάγο και την Ιέρεια, δηλαδή τη Γνώση και το Μυστικισμό, γεννώντας ένα τρίτο συνθετικό στοιχείο που είναι η ιερή, μαγική δύναμη της δημιουργίας μέσω της αγάπης και της αρμονίας με την Αρχή της Φύσης.

Πίστη, Ελπίδα, Αγάπη, είναι η ουσία του συστατικού που εκφράζει η Αυτοκράτειρα, και αυτή είναι η πηγή του Θεϊκού τριγώνου της Ζωής, γιατί τίποτα δεν μπορεί να ζήσει και να υπάρξει χωρίς πίστη, ελπίδα κι αγάπη. Ο Κόσμος συνεχίζει να ζει και να κινείται χάρη σ’ αυτές. Τη βλέπουμε να κάθεται στο θρόνο της που συμβολίζει το Δέντρο της Ζωής, να φέρνει το θαύμα της δημιουργίας μέσα της, είτε αυτό είναι η γέννηση ενός παιδιού, ένα έργο τέχνης, ή μια νέα ιδέα.

Η Αυτοκράτειρα είναι η δημιουργός της ζωής, η τροφός, η μεγάλη μητέρα Θεά, γεμάτη γονιμότητα και ικανότητα να τρέφει και να φροντίζει, η Μητέρα Φύση, που μας θυμίζει πώς ήταν ο Παράδεισος πριν την Πτώση. Σταθερή, πανέμορφη μέσα στη θηλυκότητα της και την ήρεμη δύναμη, διοικεί έναν κόσμο γεμάτο φως, και όπως ο πλανήτης Αφροδίτη, έτσι κι αυτή εκπροσωπεί αγάπη, συναίσθημα, επαφή με τη φύση, αισθησιακές απολαύσεις αλλά και οικονομική σταθερότητα. Φέρνει υλικό πλούτο, καλοπέραση στη ζωή, αρμονία και στοργή. Αντιπροσωπεύει την ανάγκη μας για εσωτερική κι εξωτερική ισορροπία. Είναι η θεά της αφθονίας, η απόλαυση της χαράς και της ομορφιάς, σε συγκινησιακό και υλιστικό επίπεδο.

Ο Αυτοκράτορας (4)
Αντιστοιχεί στο ζώδιο του Κριού.

Είναι η απόλυτη αρσενική εξουσιαστική δύναμη, η οποία ταυτίζεται με την ανάγκη του Κριού για επιβολή και αρχηγία. Όπως ο Κριός έτσι και ο Αυτοκράτορας έχει την ανάγκη να είναι πρώτος, την επιθυμία να εξουσιάζει και να είναι ηγέτης. Είναι αυτός πού διοικεί  σε κοσμικό επίπεδο, που βασιλεύει πάνω στα συγκεκριμένα υλικά πράγματα. Χωρίς το κεντρικό οργανωτικό σύστημα του Αυτοκράτορα, όλη η ανάπτυξη και η αφθονία που υπάρχουν, θα οδηγηθούν σε χάος και σύγκρουση. Εκείνος έχει το αναμφισβήτητο δικαίωμα να θέτει τους νόμους και την ισορροπία, ούτως ώστε να λειτουργήσει το σύστημα.

Εκπροσωπεί κανόνες, δόμηση και νόμους που χωρίς αυτούς δεν θα υπήρχε πολιτισμός. Συμβολίζει τη σταθερότητα, το πατριαρχικό πρότυπο, τον πλούτο, την δημιουργία που προέρχεται από τη δύναμη και τον ορθολογισμό. Βασιλεύει με αδιάκοπη προσπάθεια, πειθαρχία κι ατσαλένια θέληση. Ο Αυτοκράτορας συνδυάζει τις τρεις αρετές που πρέπει να έχει ένα πρόσωπο με επιρροή: να είναι, να γνωρίζει, και να είναι ικανό. Είναι η αρχή του που είναι η αληθινή και η μοναδική δύναμη του νόμου.

Διοικεί όχι μέσω της βίας, αλλά μέσω της Αρχής και του Λόγου, κι αυτό φαίνεται καθαρά από το ότι στην απεικόνιση του στην κάρτα δεν έχει κανένα όπλο επάνω του, σύμβολο βίας κι αρνητικής δύναμης, που σημαίνει ότι διοικεί μέσω της Γνώσης. Η κορώνα που φοράει στο κεφάλι του (το κεφάλι συνδέεται αστρολογικά με το ζώδιο του Κριού) δείχνει την σύνδεση του με την πνευματική διάσταση της γνώσης και της Θεϊκής Αρχής σύμφωνα με την οποία διοικεί ο Αυτοκράτορας.
 
Ο Ιεροφάντης (5)
Αντιστοιχεί στο ζώδιο του Ταύρου.

Εμφανίζεται συνήθως με την μορφή του Πάπα, η καταγωγή του όμως προέρχεται από τους ανώτατους ιερείς των μυστηριακών θρησκειών. Σε παλιότερες απεικονίσεις όπως το Ταρώ της Μασσαλίας, εμφανίζεται σαν το Θεό Δία, και η συσχέτιση του με το ζώδιο του Ταύρου έχει να κάνει με τη σταθερότητα του, τη συντήρηση των παραδόσεων, τους ηθικούς νόμους και την κοσμική εξουσία με την οποία ο Ιεροφάντης οδηγεί το ποίμνιο του.

Είναι ο αντιπρόσωπος του Θεού στη γη, ο στυλοβάτης όλων των θρησκειών, της εκκλησίας, αυτός που με τους θρησκευτικούς νόμους θα καθορίσει την συμπεριφορά του ανθρώπου στην κοινωνία. Μας αποκαλύπτει όλα τα ιερά στοιχεία, γεφυρώνοντας τις εξωτερικές μας εμπειρίες με την εσωτερική μας φώτιση. Εκπροσωπεί την αφοσίωση μας σε ένα μονοπάτι πνευματικής και θρησκευτικής ανάπτυξης. Είναι ο πνευματικός μας καθοδηγητής, ο δάσκαλος μας που θα μας οδηγήσει με πειθαρχία στη σοφία και τη μύηση.

Η κάρτα αυτή είναι η πράξη της ευλογίας σαν απάντηση στις προσευχές μας, η τοποθέτηση μας σε ένα πνευματικό μονοπάτι που θα μας αποκαλύψει αλήθειες, μόνο αν είμαστε έτοιμοι, πειθαρχημένοι, με την καρδιά μας γεμάτη αγάπη. Εδώ βρίσκεται και το σημείο όπου θα δοθεί απάντηση στις προσευχές μας: στην Αγάπη. Ο Ιεροφάντης κρατάει με το αριστερό του χέρι έναν τριπλό σταυρό που είναι ο σταυρός της τριπλής αγάπης για τον συνάνθρωπό μας (φύση, άνθρωπος, πνευματικές ιεραρχίες) και της τριπλής αγάπης για τον Θεό ( ανάσα ή πίστη, φως ή ελπίδα, φωτιά ή αγάπη). Αντιπροσωπεύεται με τον αριθμό 5 που είναι ο αριθμός του ανθρώπου σαν ο μεσολαβητής ανάμεσα στο Θεό και το Σύμπαν. 

Οι Εραστές (6)
Αντιστοιχεί στο ζώδιο των Διδύμων.

Είναι η κάρτα της επιλογής, των ερωτικών σχέσεων, της προσωπικής επικοινωνίας, του διλλήματος. Αντιπροσωπεύει τις δίδυμες δυνάμεις της αρετής και της κακίας, του γιν και του γιανγκ, του συναισθήματος και της λογικής. Είναι η στιγμή που βρισκόμαστε μπροστά σε ένα ηθικό ή συναισθηματικό σταυροδρόμι και πρέπει να πάρουμε μια απόφαση η οποία θα καθορίσει απόλυτα τη ζωή μας.

Ο Έρως, με την αρχαιοελληνική έννοια, θα μας οδηγήσει εκεί που πρέπει να πάμε ανάλογα με την καρμική μας θέση τη συγκεκριμένη στιγμή. Σαν ο Θεός που εναρμονίζει τα αντίθετα, αντιπροσωπεύει το νόμο της έλξης που ενώνει διαμέσου της αγάπης όλες τις δυνάμεις του σύμπαντος. Όπως το ζώδιο των Διδύμων, αυτή η κάρτα έχει δισυπόστατο χαρακτήρα, που απαιτεί την ευθύνη να πούμε το ‘μεγάλο ναι’ ή το ‘μεγάλο όχι’, που θα μας ελευθερώσει από την αμφιβολία, αλλά που θα έχει και το ανάλογο τίμημα.

Η κάρτα αυτή φέρνει το ζήτημα του πειρασμού, γι’ αυτό και συνδέεται με το μύθο του Ηρακλή που πρέπει να διαλέξει ανάμεσα στο δρόμο της Αρετής που είναι ο αγώνας για την απόκτηση της ευδαιμονίας μέσω  του θάρρους και της επίμονης προσπάθειας για αλήθεια και γνώση, και στο δρόμο της Κακίας που περιέχει αισθησιακές, υλιστικές επιφανειακές απολαύσεις χωρίς κανένα πνευματικό αντίκρισμα. 

Το Άρμα (7)
Αντιστοιχεί στο ζώδιο του Καρκίνου.

Ο πραγματικός θρίαμβος πάνω στην ένωση του πνεύματος με την ύλη, ο Αρματηλάτης που οδηγεί με ισορροπία τα δύο άλογα που σέρνουν το άρμα του, συμβολίζει τη νίκη πάνω στις εσωτερικές κι εξωτερικές μας συγκρούσεις. Τα δύο άλογα αντιπροσωπεύουν τις αντιθετικές δυνάμεις που η κάθε μια τραβάει προς τη δική της κατεύθυνση, κι αυτός που τις οδηγεί καταφέρνει να τις χαλιναγωγήσει και να τις τιθασεύσει ώστε να συνεργαστούν αρμονικά μεταξύ τους.

Το ένα άλογο είναι οι ορμές των ενστίκτων μας, και το άλλο το πνευματικό μας κομμάτι, τα οποία θα πρέπει να συνδυαστούν μεταξύ τους για να μη μας κόψουν στα δύο. Συνδέεται με τον Καρκίνο, ένα ζώδιο εξαιρετικά δεκτικό, που τη μια στιγμή μπορεί να κυριεύεται από συγκινησιακή φόρτιση που το εμποδίζει να λειτουργεί καθαρά, και την άλλη στιγμή να είναι τόσο παρορμητικό που να κάνει άλματα.

Το Άρμα όπως όλες οι κάρτες της Μεγάλης Αρκάνα, έχει διπλό νόημα, μας δείχνει την ίδια στιγμή πως αυτός που το οδηγεί μπορεί να είναι ένας θριαμβευτής που διακατέχεται από μεγαλομανία, ή ένας προικισμένος εσωτερικά άνθρωπος που είναι κύριος του εαυτού του. Η κάρτα αυτή, αυτό θέλει να μας διδάξει, ότι ο αληθινός θρίαμβος βρίσκεται στον έλεγχο του εαυτού μας από τον εαυτό μας, με ταπεινότητα. Οι τέσσερεις στήλες που υποβαστάζουν τη σκεπή του Άρματος, εκπροσωπούν τα τέσσερα στοιχεία της φύσης, φωτιά, αέρας, νερό και γη, που συμβολίζουν τη δημιουργικότητα, τη διαύγεια, τη ροή και την αποτελεσματικότητα, που αποτελούν τα τέσσερα δομικά στοιχεία της σκέψης.

Αλλά και τη ζεστασιά, τη γενναιοδωρία, την ευαισθησία και την πίστη που αντιστοιχούν στα τέσσερα στοιχεία του συναισθήματος. Οι τέσσερεις αυτές στήλες του Άρματος ταυτίζονται και με τις τέσσερεις αρετές της αρχαιότητας που τις βρίσκουμε μέσα στη Μεγάλη Αρκάνα: Σοφία, Δύναμη, Εγκράτεια και Δικαιοσύνη. Αυτές οι στήλες-δυνάμεις, προστατεύουν την πνευματική υπόσταση του Αρματηλάτη, αφήνοντας τον να καταλάβει την ενότητα του, με το θεϊκό κόσμο, αλλά ταυτόχρονα και το διαχωρισμό του ως οντότητα απ’ αυτόν, ούτως ώστε να μην καταλήξει σε πνευματική μεγαλομανία. Έτσι ο Αρματηλάτης καταφέρνει να θριαμβεύσει ισορροπώντας το φυσικό του πεδίο, την αγάπη του για το Θεϊκό, και την κοσμική ζωή του μέσα στον κόσμο.  

Η Δικαιοσύνη (8)
Αντιστοιχεί στο ζώδιο του Ζυγού.

Είναι η κάρτα που υποδηλώνει την ιδέα του νόμου, τοποθετώντας τον ανάμεσα στις πράξεις των ατομικών επιθυμιών μας και την ανώτερη αίσθηση της ύπαρξης μας. Είναι ο νόμος μεταξύ Θεού και ανθρώπων, ο φύλακας ανάμεσα στις επιθυμίες όλων των όντων και την συμπαντική επιθυμία του Ανώτατου Όντος. Η Δικαιοσύνη φρουρεί την ισορροπία ανάμεσα στη φυσική και ηθική τάξη, και όταν αυτή διασαλεύεται και βιάζεται, έχει τη δύναμη να την επανατοποθετεί.

Κάθε φορά που «αμαρτάνουμε» απέναντι στους συμπαντικούς νόμους, η Δικαιοσύνη θα μας δείχνει το σπαθί της. Αντιπροσωπεύει την ικανότητα να αντιληφθούμε ότι αυτό που κουβαλάμε μέσα μας, μας ανταποδίδεται στο ακέραιο από τους άλλους, όχι μόνο αυτό που πράττουμε, αλλά ακόμα κι αυτό που σκεφτόμαστε και που κρυφά επιθυμούμε.

Εκείνος που αγαπάει γίνεται άξιος να αγαπηθεί, κι εκείνος που έχει μέσα του φθόνο θα τον βρει απέναντι του. Υπάρχει μια βαθειά δικαιοσύνη σ’ αυτήν την αναγνώριση, που συνδέεται άμεσα με το ζώδιο του Ζυγού, που ψάχνει την απόλυτη ισορροπία και που έχει να κάνει με την αίσθηση της ανταποδοτικότητας.
   
Ο Ερημίτης (9)
Αντιστοιχεί στο ζώδιο της Παρθένου.

Στη μοναχική του περιπλάνηση ο Ερημίτης αναζητά την αλήθεια και την πνευματικότητα. Το ταξίδι του απαιτεί προσπάθεια, κούραση και απομόνωση. Ξέρει πως έχει καθήκον να βρει απάντηση στις ερωτήσεις που τον βασανίζουν, ξέρει πως η γνώση του είναι πολύ μικρή μπροστά στην άγνοια του, έτσι εγκαταλείπει την κοινωνία των ανθρώπων προκειμένου να ζήσει μόνο με τις δικές του σκέψεις και να αναγνωρίσει την κρυμμένη αλήθεια.

Μας θυμίζει το Διογένη της Αρχαίας Ελλάδας που με το φανάρι του έψαχνε να βρει έναν αληθινό άνθρωπο. Είναι η γνώση της σκιάς την οποία πρέπει να βρει μόνος του στη σιωπή, η οποία θα του αποκαλυφθεί μόνο όταν είναι προετοιμασμένος.

Συσχετίζεται άμεσα με το ζώδιου της Παρθένου, η οποία αναλύει και διεισδύει στην εσωτερική ποιότητα των πραγμάτων, διέπεται από αυτοσυγκράτηση που φτάνει ως και τον ασκητισμό και στην ουσία της είναι μοναχική. Στα όρια του σύμπαντος, ανάμεσα στον υλικό και τον ουράνιο κόσμο, ο Ερημίτης θα οδηγηθεί στα μυστήρια και των δύο.

Ο Τροχός της Τύχης (10)
Αντιστοιχεί στον πλανήτη Δία.

Ο Τροχός αντιπροσωπεύει την κυκλική κίνηση των ζωντανών όντων μέσα στην αέναη κίνηση της ύπαρξης. O Κόσμος, σαν ένας ανοιχτός κύκλος, περιστρέφεται συνέχεια φέρνοντας νέες δυνατότητες, νέες προοπτικές, νέα γεγονότα. Συνδέεται απόλυτα με τον πλανήτη Δία, ο οποίος φέρνει τύχη, επέκταση κι άνοιγμα σε όλες τις υποθέσεις.

Ο Δίας έχει να κάνει με τις σωστή αξιοποίηση των εμπειριών, μας βοηθά να αναπτυχθούμε και να επιτύχουμε, μας δίνει όμως και πολύτιμα μαθήματα στο τρόπο που θα χειριστούμε ακόμα και κάποιες ατυχίες που θα μας έρθουν, κι ότι μέσα  απ’ αυτές μπορούμε να βρούμε τις απαντήσεις που ψάχνουμε. Μέσα απ’ όλες τις εναλλαγές του Τροχού, γινόμαστε πιο σοφοί –ένα άλλο δώρο του Δία- και καταλαβαίνουμε ότι το μόνο σταθερό πράγμα της ζωής, είναι η αλλαγή.

Η αισιοδοξία και η γρήγορη, θετική εξέλιξη των γεγονότων, είναι διάχυτες σ’ αυτή τη κάρτα, που όμως μας δείχνει πως κι εμείς οι ίδιοι παίζουμε κάποιο ρόλο στην εξέλιξη της τύχης μας, με την έννοια ότι με τις επιλογές μας, μπορούμε να ελέγξουμε το πεπρωμένο μας. Αν τεμπελιάσουμε, κι αισιοδοξούμε απλώς, όπως εκφράζεται ο Δίας στην αρνητική του μορφή, χωρίς να κινούμε τον τροχό της τύχης μας οι ίδιοι, λίγα θα είναι τα καλά πράγματα που θα μας έρθουν και θα είναι πρόσκαιρα, μέχρι να ξαναγυρίσει ο κύκλος πολλές φορές, για να μας δώσει την ευκαιρία να κινητοποιηθούμε και να πάρουμε τα μαθήματα που πρέπει για να προχωρήσουμε.

Η Δύναμη (11)
Αντιστοιχεί στο ζώδιο του Λέοντα.

Είναι η ενδέκατη κάρτα της Μεγάλης Αρκάνας, και παρουσιάζει μια γυναίκα η οποία δαμάζει ένα λιοντάρι. Η γυναίκα αντιπροσωπεύει τον ανώτερο μας εαυτό και το λιοντάρι την ‘σκιά’, τα κρυμμένα στοιχεία του υποσυνείδητου μας που μας παιδεύουν, πάθη κι επιθυμίες που πρέπει να τιθασευτούν. Η γυναίκα στην κάρτα, δεν βάζει μυική δύναμη για να τραυματίσει το λιοντάρι, το υποτάσσει μόνο, δείχνοντας ότι τα κατώτερα ένστικτα δεν μπορούν να μας βλάψουν αν τα έχουμε κάτω από τον έλεγχο μας.

Είναι το απαλό, θηλυκό στοιχείο μέσα μας, η εσωτερική μας δύναμη που εκφράζεται με το κουράγιο και τη θετική μας αντιμετώπιση, σε καταστάσεις δύσκολες που ίσως μόνο με την καλοσύνη και την αυτοκυριαρχία μπορούμε να αντιμετωπίσουμε. Είναι η νίκη της αγάπης πάνω σε κάθε τι αρνητικό. Συμβολίζει την αισθαντικότητα, τις χαρές του έρωτα, το συνταίριασμα του θηλυκού με το αρσενικό, τη φυσική έλξη που συνδυάζεται με το συναίσθημα.

Είναι έντονα ερωτική κάρτα, και δε θα μπορούσε να αντιστοιχεί αλλού, παρά στο μεγαλόπρεπο, συναισθηματικό ζώδιο του Λέοντα. Ο Λέοντας αντιπροσωπεύει όλα τα μεγάλα αισθήματα, όλη την αθωότητα και τον ρομαντισμό, αλλά και την βία που μπορεί να επιδείξει όταν τον προσβάλουν. Εκφράζει επίσης, τη θετική ενέργεια της αγάπης σαν ζώδιο του Ήλιου που είναι, τη γενναιοδωρία προς όλους, και την δύναμη της θέλησης του με την οποία ανταπεξέρχεται σε κάθε δυσκολία.

Ο Κρεμασμένος (12)
Αντιστοιχεί στον πλανήτη Ποσειδώνα.

Όπως ο Ποσειδώνας είναι ο πλανήτης του απόκοσμου και της θέωσης, των ιδανικών και της αυταπάρνησης, η σύνδεση μας με άυλους κόσμους, έτσι ο Κρεμασμένος είναι ο διαμεσολαβητής, που συνδέει τον ουρανό με τη γη, αυτός που είναι προορισμένος από ανώτερες δυνάμεις να μεταφέρει τα μηνύματα του ουράνιου κόσμου στους ανθρώπους, θυσιάζοντας οποιεσδήποτε δικές του προσωπικές επιθυμίες και φιλοδοξίες, νιώθοντας ανίσχυρος ο ίδιος.

Είναι ο μυημένος, αναποδογυρισμένος, κρεμασμένος ανάποδα, με το ένα πόδι και τα χέρια του δεμένα, βασανισμένος, ανίσχυρος, παθητικός στο να δεχθεί να υπηρετήσει οποιονδήποτε του το ζητήσει. Έχει το κεφάλι του στη γη και τα πόδια του στον ουρανό, συμβολίζοντας πως βλέπει τα πράγματα με εντελώς διαφορετική ματιά από τους θνητούς που στηρίζονται στη γη, δεν είναι ένα γήινο ον αφού η υλική πραγματικότητα του ξεφεύγει, δεν μπορεί να ανήκει ολοκληρωτικά ούτε στον ένα κόσμο  ούτε στον άλλο.

Απαρνείται τον εαυτό του θεληματικά, σαν ένας σοφός που θυσιάζει την ύπαρξη του για το καλό των άλλων, χωρίς να περιμένει ανταπόδοση για τη θυσία του. Αυτή η κάρτα μιλάει για πνευματικότητα, για αντιστροφή των ανθρώπινων νόμων και προσαρμογή στους νόμους του σύμπαντος, για μύηση σε μονοπάτια που ο Κρεμασμένος έχει κατανοήσει, και στέκεται μετέωρος και παθητικός σε σχέση με το υλικό του σώμα, καθώς οι πύλες μίας ανώτερης αντίληψης ανοίγουν μπροστά του. Είναι ο άνθρωπος που ελευθερώνεται από την υλιστική ιδιοτέλεια για να ανέλθει στο θείο.

Ο Θάνατος (13)
Αντιστοιχεί στο ζώδιο του Σκορπιού.

Σαν ψυχοπομπός, ο Θάνατος ελευθερώνει την ψυχή απ’ το φυσικό της σώμα και την μεταφέρει στην επόμενη ζωή. Η ζωή μας είναι μια συνεχής διαδικασία από μικρούς θανάτους που μας μεταμορφώνουν, για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε ελευθερωμένοι από παλιές πεποιθήσεις, συμπλέγματα και καταστάσεις που μας αφήνουν στάσιμους. Υπάρχει καταστροφή και παρακμή, φτάνουμε στο σημείο του Ταξιδιού που νιώθουμε ότι έχουμε πεθάνει, και κατά μια έννοια αυτό συμβαίνει, ή μάλλον δεν υπάρχουμε πια με την ίδια μορφή και κάτω από τις ίδιες συνθήκες.

Ο τρόπος με τον οποίο κατανοούμε τον κόσμο, η οπτική μας γωνία, οι απόψεις μας, έχουν αλλάξει ριζικά, και δε νιώθουμε ούτε σκεφτόμαστε με τον τρόπο που συνηθίζαμε. Όλος αυτός ο πόνος, η καταστροφή, το τίμημα που πληρώσαμε, τα μαθήματα που πήραμε, δεν έχουν να κάνουν μόνο με το παρελθόν, αλλά είναι γόνιμες πηγές για αναγέννηση και μελλοντική ανάπτυξη. Ότι είναι παλιό και φθοροποιό, σάπιο και σκοτεινό, το ίδιο το σύμπαν το διώχνει, μεταθέτοντας το στο σημείο εκκίνησης που δεν είναι άλλο απ’ το θάνατο.

Αυτή η κάρτα αντιπροσωπεύει μια μεγαλειώδη μεταμόρφωση που είναι έτοιμη να γίνει μέσω μιας επίπονης και καταστροφικής διαδικασίας, είναι η ώρα που πρέπει να αφήσουμε πίσω μας το παρελθόν για να έρθει η ανανέωση στη ζωή μας. Ότι πεθαίνει, κυριολεκτικά ή μεταφορικά, επανέρχεται στον κόσμο, όχι όπως ήταν, αλλά όπως πρέπει να γίνει. Η κάρτα αυτή απεικονίζεται με έναν ανθρώπινο σκελετό που συμβολίζει την θνητότητα μας, αλλά και το πόσο προσωρινοί είμαστε μπροστά στο ατέλειωτο και αιώνιο σύμπαν που μας περιβάλλει.

Συνδέεται απόλυτα με το ζώδιο του Σκορπιού, σύμβολο του θανάτου, της μεταφυσικής, του Άδη, της μεταμόρφωσης και της αναγέννησης, ένα ζώδιο που αναγεννιέται από τις στάχτες του, και βιώνει χιλιάδες θανάτους στη ζωή του με σκοπό να μεταλλάσσεται σε μια καινούργια οντότητα κάθε φορά. Για να υπάρξει εξέλιξη πρέπει να υπάρξει θάνατος, για να υπάρξει αρχή πρέπει να υπάρξει τέλος, για να μπορέσει να έρθει το καινούργιο πρέπει να κάνουμε χώρο, σβήνοντας το παλιό όσο επώδυνο κι αν είναι. Αυτή η μεταμόρφωση μπορεί να είναι μια τρομακτική εμπειρία, είναι όμως και ένα υποσχόμενο νέο ξεκίνημα.
     
Η Εγκράτεια (14)
Αντιστοιχεί στο ζώδιο του Τοξότη.

Ο Άγγελος της παγκόσμιας ζωής και η αέναη κίνηση της από τη μία μορφή στην άλλη. Η θεραπευτική ενστάλαξη των αντιθέτων δυνάμεων, της φωτιάς που απλώνεται μέσω του αέρα, και του νερού που πέφτει και γονιμοποιεί τη γη. Το ζωτικό υγρό της ζωής που χύνεται από το ένα δοχείο στο άλλο. Η Εγκράτεια έχει τη σημασία του ανακατέματος δύο διαφορετικών συστατικών στις σωστές αναλογίες, ώστε απ’ αυτόν τον συγκερασμό να προκύψει ένα εντελώς καινούργιο μίγμα.

Είναι η ένωση αντιθέτων δυνάμεων, το πνεύμα που περνά στην ύλη, το πέρασμα από το παρελθόν στο μέλλον, η ένωση του αρσενικού με το θηλυκό, η ισορροπία ανάμεσα στο συνειδητό και το ασυνείδητο. Ο Άγγελος είναι στατικός, διατηρώντας ισορροπία ανάμεσα σε ίσες και αντικρουόμενες δυνάμεις κρατώντας τες σε ισορροπία και αρμονία. Είναι μια αλχημιστική διαδικασία που μας δυναμώνει και μας μεταμορφώνει για πάντα.

Αντιστοιχεί στο ζώδιο του Τοξότη που συνδέεται με τον Κένταυρο Χείρωνα, ως θεραπευτή των ανθρώπων, μέσω απόκρυφης μυστικιστικής ιατρικής. Μισός άνθρωπος, μισός άλογο, ο Χείρων, συνδυάζοντας διαφορετικές ιδιότητες, ήταν διάσημος για την σοφία του και τις ιατρικές θεραπευτικές του γνώσεις, ο πρώτος που χρησιμοποίησε βότανα για θεραπευτικούς σκοπούς. Η Εγκράτεια έχει να κάνει με τη μετριοπάθεια στις σκέψεις και τις πράξεις μας, κι αναφέρεται σε αυτοέλεγχο κι αυτοπειθαρχία. Είναι το να βρούμε ισορροπία κι αρμονία ανάμεσα στη φυσική και πνευματική μας ύπαρξη, να γίνουμε πιο δυνατοί ενώνοντας αντίρροπες δυνάμεις μέσα μας που θα μας οδηγήσουν σε μια νέα ανώτερη οντότητα.

Ο Διάβολος (15)
Αντιστοιχεί στο ζώδιο του Αιγόκερω.

Σεξ, χρήμα, φιλοδοξία, απληστία, ύλη, ματαιοδοξία, προσκόλληση σε επιθυμίες και χειραγώγηση ανθρώπων για ιδιοτελείς σκοπούς, η κάρτα Διάβολος εκφράζει απόλυτα τον υλιστικό κόσμο στον οποίο ζούμε από τη στιγμή της ανθρώπινης ύπαρξης μας πάνω στη γη μέχρι σήμερα. Από την φυσική μας ενσάρκωση στο γήινο πεδίο, ο Διάβολος είναι πάντα παρών, υπεύθυνος για την προσκόλληση μας στο γήινο κατώτερο κόσμο, στο ένστικτο της αυτοσυντήρησης  και σε οτιδήποτε έχει να κάνει με το υλικό μας σώμα.

Όπου υπάρχει ύλη υπάρχει ο Διάβολος, γι’ αυτό και συνδέεται τόσο έντονα με τον Αιγόκερω ένα άκρως υλιστικό και σεξουαλικό ζώδιο που όμως μπορεί να οδηγηθεί σε υψηλά πνευματικά μονοπάτια αν το επιλέξει. Όπως ο Αιγόκερως, έτσι και η κάρτα του Διαβόλου, προέρχεται από τον αρχαιοελληνικό θεό Πάνα, ο οποίος ήταν τραγόμορφος και τραγοπόδαρος, ένας από τους θεούς της φύσης, της ζωής, της γονιμότητας, της αφθονίας και της αναπαραγωγής, αλλά και με την αίγα Αμάλθεια.

Οι παλιοί Χριστιανοί βλέποντας απεικονίσεις κι αγάλματα του θεού Πάνα πίστεψαν πως ήταν ομοιώματα του Σατανά, κι από τότε ο Διάβολος πάντα συσχετίζεται μ’ αυτήν τη μορφή, και μάλιστα για πρώτη φορά στην ιστορία γιατί η έννοια του Διαβόλου δεν υπήρχε στα αρχαιοελληνικά χρόνια. Το μάθημα αυτής της κάρτας είναι ότι από τη στιγμή που έχουμε ένα φθαρτό υλικό σώμα, έχουμε ανθρώπινα ένστικτα και παρορμήσεις τα οποία πρέπει να τιθασεύσουμε κι όχι να υποδουλωνόμαστε και να εθιζόμαστε σ’ αυτά. Ο Διάβολος ανήκει στο υποσυνείδητο όλης της ανθρωπότητας, είναι φτιαγμένος από τη σκοτεινή μας πλευρά, όμως η ύπαρξη του μας προσφέρει την επιλογή να δρούμε επάνω του, γιατί σαν άνθρωποι είμαστε προορισμένοι να ελευθερωθούμε από τον καταπιεστικό έλεγχο των κατώτερων ενστίκτων.

Ο Οίκος Του Θεού (16)   
Αντιστοιχεί στον πλανήτη Άρη.

Το γκρέμισμα, η πτώση, η βίαιη αλλαγή. Όλο το οικοδόμημα πάνω στο οποίο στηρίζαμε τη ζωή μας, όλες οι παλιές μας πεποιθήσεις, όλα όσα θεωρούσαμε δεδομένα, ξαφνικά διαλύονται με βίαιο τρόπο, σαν ένας κεραυνός που πέφτει επάνω μας για να επαναφέρει την ισορροπία μετά από την αλαζονεία που επιδείξαμε. Η κάρτα αυτή συνδέεται άμεσα με την έννοια της Πτώσης, από έναν ιδανικό κόσμο σε ένα κόσμο που μας έχει αποκλείσει από τον παράδεισο που γνωρίζαμε μέχρι τότε.

Είναι ο Πύργος της Βαβέλ, τόσο ψηλός που άγγιξε τον ουρανό, θεωρώντας οι άνθρωποι που τον έχτισαν, ότι η δύναμη τους μπορεί  να ξεπεράσει με υλιστικές και ματαιόδοξες μεθόδους την ουσία που υπάρχει στην πνευματικότητα, την αγάπη και την υπακοή στους ηθικούς νόμους του σύμπαντος. Υπάρχει φόβος και απογύμνωση στην αναγνώριση ότι ο κόσμος μας γκρεμίζεται κι ότι δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να αποδεχθούμε τη νέα πραγματικότητα.

Βιώνουμε τη σημασία αυτής της κάρτας όπως βιώνουμε ένα πόλεμο, γι’ αυτό και σχετίζεται με τον πλανήτη Άρη, τον Θεό της φωτιάς και του πολέμου, και είναι η φωτιά που εξαγνίζει και είναι συμφωνά με τους αλχημιστές απαραίτητη για την ολοκλήρωση, κι αποτελεί το βασικό στοιχείο του ελιξίριου της ζωής. Ο Άρης σχετίζεται με το πάθος, τη σύγκρουση, τη βία, τις αναπάντεχες εκρήξεις, αλλά και το μαχητικό ένστικτο να αντιμετωπίζουμε με γενναιότητα όλες αυτές τις προκλήσεις. Τώρα πρέπει να αποδεχθούμε την ήττα μας, να μάθουμε απ’ αυτήν και να ξαναχτίσουμε πάνω σε πιο γερά και υγιή θεμέλια το μέλλον μας. Να μετριάσουμε την ματαιοδοξία και τις υλιστικές επιλογές που είναι βέβαιο ότι θα μας οδηγήσουν στην πτώση. 

Το Αστέρι (17)
Αντιστοιχεί στο ζώδιο του Υδροχόου.

Ένα αστέρι καθοδηγεί τα βήματα μας μέσα στη νύχτα και μια νέα, αθώα θηλυκή φιγούρα, που εκπροσωπεί την ψυχή του Κόσμου, μας γεμίζει πίστη κι ελπίδα ότι μετά το γκρέμισμα, κάτι καλό θα έρθει. Μας υπόσχεται την ηρεμία μετά την καταιγίδα, τη βεβαιότητα ότι όταν δεν μας έχει απομείνει τίποτα, υπάρχει πάντα η ελπίδα. Συνδέεται με το ζώδιο του Υδροχόου, που συμβολίζει τον ανθρωπισμό, την αγνή φιλία, τις αρχές της ισότητας και της ελευθερίας, και το όραμα για ένα καλύτερο μέλλον. Η βάση του Υδροχόου είναι η μετουσίωση πνεύματος και μυαλού, μια άυλη αγάπη για τους συνανθρώπους του, με μια ιδιαίτερη πίστη στα πνευματικά του ιδανικά για να κάνει τον κόσμο καλύτερο.

Όπως ο Υδροχόος έτσι και το Αστέρι αποσκοπεί στο μέλλον, στην καλυτέρευση, σε μικρά σταδιακά βήματα προς την Ελπίδα. Το Αστέρι και ο Υδροχόος μας καλούν σε μια προσπάθεια να ενώσουμε τη συνείδηση με τις πράξεις μας, ένα πέρασμα από την φαντασία στη πραγματικότητα, στη μεταμόρφωση των  ιδανικών μας σε πράξη. Γιατί τι άλλο ήταν ο Υδροχόος, παρά ο ωραιότερος των θνητών, ο Γανυμήδης που οι Αθάνατοι πήραν μαζί τους, ως τον πιο ενάρετο να ζει μαζί τους και να τους υπηρετεί? Η Αγγελική έμπνευση του Αστεριού, ρέει με έναν αδιάσπαστο τρόπο. Είναι μια συνεχής μεταμόρφωση της ανάπτυξης μας, και μια δημιουργική λάμψη που διευρύνει τους ορίζοντες μας, για να εκπληρώσουμε τον προορισμό μας, και η ζωή να είναι αυτή που πρέπει για μας.

Είναι η πρόοδος, η μόρφωση, η φυσική θεραπεία, η κάρτα που μεταμορφώνει το μέλλον σε υπόσχεση, που όπως λέει ο Δαυίδ, ο Βασιλιάς της Ιερουσαλήμ, στους «Εκκλησιαστές»: ‘ Ότι έχει υπάρξει, είναι αυτό που θα υπάρχει, και ότι έχει γίνει είναι αυτό που θα γίνει, και δεν υπάρχει τίποτα καινούργιο κάτω απ’ το φως του Ήλιου.’ Κι αυτό που δεν είναι καινούργιο κάτω από το φως του Ήλιου, είναι η Ελπίδα ότι όλα μπορούν να αλλάξουν προς το καλύτερο. Είναι η Ελπίδα πως οι προσπάθειες μας δεν είναι μάταιες, κι ότι μια απρόβλεπτη βοήθεια θα έρθει αν είμαστε αληθινοί με τον εαυτό μας.

Η Σελήνη (18)
Αντιστοιχεί στο ζώδιο των Ιχθύων.

Η Σελήνη είναι η βασίλισσα της νύχτας και αντιπροσωπεύει τα όνειρα, τις ψευδαισθήσεις μας, τη φαντασία μας κι ότι μένει στη σκιά και στο ημίφως. Είναι θηλυκή κάρτα και συμβολίζει το γιν στοιχείο, παθητικό, γόνιμο και δεκτικό, τη λειτουργία του ασυνείδητου μέσα στη νύχτα, το σκοτεινό εαυτό μας και τις εικόνες που πολλαπλασιάζονται βγαίνοντας από τις σκιές. Η Σελήνη συνδέεται άμεσα με το υδάτινο στοιχείο το οποίο επηρεάζει με τις φάσεις και τις εναλλαγές της, και κυβερνά τους ωκεανούς, τις θάλασσες κι όλα τα νερά του πλανήτη, μαζί με όλα τα πλάσματα που κρύβουν μέσα τους, γι’ αυτό και η σύνδεση της με το ζώδιο των Ιχθύων, είναι άμεση.

Οι Ιχθύες έχουν πολύ γόνιμη φαντασία και συχνά αφήνονται να οδηγηθούν από τις εναλλαγές του συναισθηματισμού τους, που τους οδηγεί σε περίεργα μονοπάτια και αλλοιώνει την κρίση τους. Επίσης φτιάχνουν μια παράλληλη ζωή με τη φαντασία τους, η οποία τους προστατεύει από την σκληρή πραγματικότητα, όταν τους πιάνουν τάσεις φυγής και είτε μεγαλουργούν μέσα από την τέχνη, είτε παρασιτούν κι αποσύρονται φοβισμένοι από τα δικά τους φαντάσματα σε κόσμους τεχνητών παραδείσων. Έτσι και η κάρτα αυτή, μας εμφανίζει ένα κόσμο μυστηρίου, σκοτεινό, που διέπεται από την ψευδαίσθηση και τις σκιές που μέσα στη νύχτα αποκτούν υπερφυσικές ιδιότητες και μας φοβίζουν.

Δεν είναι τυχαίο ότι η Σελήνη συνδέεται με την Θεά Άρτεμη, η οποία ταυτιζόταν με την Εκάτη που ήταν και θεά του Κάτω Κόσμου. Είναι η στιγμή που βρισκόμαστε αντιμέτωποι με την πλάνη, που αν την αφήσουμε να μας παρασύρει θα είναι και το τέλος μας, ουσιαστικά και μεταφορικά. Το λιγοστό φως της Σελήνης μας παραπλανά, οτιδήποτε κάτω απ’ αυτήν φαίνεται διαφορετικό και νιώθουμε κινδύνους να έρχονται κατά πάνω μας και να μας απειλούν. Ή αντίθετα, ενώ υπάρχουν κρυμμένοι κίνδυνοι, εμείς δεν τους βλέπουμε γιατί το απατηλό φως της Σελήνης τους σκεπάζει. Αμφιβολίες και αυταπάτες μας παγιδεύουν. Είναι ο κόσμος του ασυνείδητου και των απωθημένων φόβων μας, που αν δεν καταφέρουμε να τους βγάλουμε στην επιφάνεια, στο φως του Ήλιου, θα μας τυρρανούν και θα μας ελέγχουν.

Ο Ήλιος (19)
Αντιστοιχεί στον πλανήτη Ήλιο.

Ο Ζωοδότης, ο Άρχοντας, η Αιώνια Αρχή, Το Απόλυτο Φως, ο Ήλιος που δοξάζεται σε όλες τις θρησκείες, σε όλες τις παραδόσεις και μύθους, που δίνει ζωή σε όλα τα πλάσματα και κάτω απ’ αυτόν η ομίχλη και οι αμφιβολίες διαλύονται , δείχνοντας τα πράγματα όπως ακριβώς είναι. Η κάρτα του Ήλιου εκπροσωπεί τη χαρά και την ευτυχία της ζωής. Αντιπροσωπεύει γνώση κι αυθόρμητη σοφία, αγνές προθέσεις κι αθώες, όπως αθώα είναι τα παιδιά, γι’ αυτό απεικονίζει συνήθως δύο παιδιά, ένα αγόρι κι ένα κορίτσι να παίζουν ανέμελα κάτω απ’ τον ήλιο.

Εδώ δεν υπάρχουν μυστικά και κρυμμένα νοήματα, υπάρχουν τα απλά όμορφα πράγματα της ζωής στο φως της ημέρας, με τη ματιά ενός παιδιού. Σαν παιδιά γεμίζουμε με ευτυχία και δημιουργική δύναμη και βλέπουμε το παρόν μας και το μέλλον μας να αναγεννιέται. Η ψυχή μετά από την περιπλάνηση της σε σκοτεινούς δρόμους και υπόγειους, συνειδητούς κι ασυνείδητους, βρίσκει το δρόμο της προς το φως, εξαγνισμένη από τα μαρτύρια της ύλης, να ενώσει την πνευματικότητα της με την αιώνια ουσία του Κόσμου, την απόλυτη ειρήνη του νου, που μόνο οι λίγοι και οι εκλεκτοί μπορούν να απολαύσουν.

Είναι τα παιδιά του Ήλιου, γεμάτα αγάπη, έρωτα και αθωότητα, γι’ αυτό και η κάρτα αυτή, αντιστοιχεί αστρολογικά στον πλανήτη Ήλιο, που η ενέργεια του φέρνει ζωή στον κόσμο και μας δείχνει την κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσουμε για να ολοκληρωθούμε ως άνθρωποι. Είναι η Πατρική Αρχή, το ενεργητικό στοιχείο της φωτιάς, το σημαντικότερο σημείο μέσα στον αστρολογικό χάρτη, συμβολίζει το ταξίδι μας προς την αυτογνωσία, τη δημιουργία, και την ταυτότητα μας πάνω στη γη. Ο Ήλιος, δεν μπορεί επίσης παρά να συνδέεται με τον Θεό Απόλλωνα, που προστατεύει την γέννηση, την μαντική, την ιατρική, την μουσική, οτιδήποτε έχει να κάνει με την θεραπεία σώματος και ψυχής και το πεπρωμένο, είναι ο Θεός του πιο καθάριου φωτός, αυτός που είναι η Αλήθεια του Κόσμου, ο Σκοπός και η Αιτία των πραγμάτων.

Η Κρίση (20)
Αντιστοιχεί στον πλανήτη Πλούτωνα.

Η Ανάσταση, το σάλπισμα του Αγγέλου της Κρίσης, που μας καλεί με την ενέργεια του πνεύματος του, να σταθούμε ενώπιον Θεού κι ανθρώπων, να φέρουμε μπροστά μας όλες τις πράξεις εκείνες του παρελθόντος που μας στοίχειωσαν με τα νεκρά τους απομεινάρια, σκέψεις, ενοχές, να τις επανεξετάσουμε και να τις αντιμετωπίσουμε για μια ακόμα φορά, στην προσπάθεια μας να βάλουμε ένα τέλος και να κάνουμε μια καινούργια αρχή.

Πεποιθήσεις και γεγονότα που μας κρατούσαν σε μια νεκρή ζωή, συνήθειες που μας βουλιάζουν σ’ ένα νεκρικό τέλμα, έρχεται μια ξαφνική συνειδητοποίηση, ένα κάλεσμα σαν από τον Ουρανό σταλμένο, που μας κάνει να επανεξετάσουμε τη ζωή μας, και να θέλουμε να τη βάλουμε σε μια καινούργια βάση, σαν αυτό το γεγονός να μας γύρισε από τη ζωή των νεκρών σε μια καινούργια ζωή, με μια νέα αντίληψη των πραγμάτων.

Ο Αρχάγγελος Μιχαήλ που συνδέεται με τον Άγγελο της Κρίσης, μας οδηγεί από τον Κάτω Κόσμο σε μια νέα διάσταση ύπαρξης, που σκοπό της έχει την πνευματική αφύπνιση, και την ολοκλήρωση ενός κύκλου, που θα ανεβάσει τη συνειδητότητα μας σε ανώτερα πεδία εξέλιξης, που ξεκινάνε απ’ το θάνατο για να φτάσουν στην εκπλήρωση του κάρμα μας. Εδώ βρίσκεται και η σύνδεση αυτής της κάρτας με τον πλανήτη Πλούτωνα, που σαν άρχοντας του Κάτω Κόσμου, αντιπροσωπεύει την μεταμόρφωση και την αναγέννηση μέσω του θανάτου.

 Είναι η ώρα της Ανάστασης μέσω του νόμου της ανταπόδοσης και της δίκαιης πληρωμής που θα μας οδηγήσει στην συγχώρεση που είναι η βάση για την κάθαρση και την έλευση μιας καινούργιας ζωής. Ο Πλούτων που το όνομα του προέρχεται από την ελληνική λέξη «πλούτος», ονομάστηκε έτσι γιατί είναι ο θεός της αφθονίας, μια και ο Κάτω Κόσμος τα εμπεριέχει όλα. Δουλειά αυτού του πλανήτη είναι να ξεριζώσει οποιαδήποτε διαφθορά κι ανισορροπία, αντικαθιστώντας την με κάτι εντελώς νέο και υγιές, δίνοντας μια πραγματική μεταμόρφωση. Είναι η  πνευματική και υλική Ανάσταση, ως αποτέλεσμα της Κρίσης των συνεπειών για ότι έχουμε πράξει ως τώρα, με συγχώρεση κι επιείκεια για τους άλλους, αλλά και για τον εαυτό μας, η οποία μας απελευθερώνει και μας φωτίζει όπως το Άγιο Πνεύμα.

Ο Κόσμος (21)
Αντιστοιχεί στον πλανήτη Κρόνο.

Κι ερχόμαστε στην κάρτα του Ταρώ που τα περικλείει όλα, που είναι το σύμβολο της ολοκλήρωσης και το τέλος του Ταξιδιού. Ο αέναος κύκλος της ζωής, το μαγικό διαμαντένιο αυγό που τρέφει το έμβρυο του Κόσμου, ο αιώνιος χορός οπού τίποτα δεν σταματάει γιατί η κίνηση είναι η τροφός της ζωής. Η κάρτα του Κόσμου, απεικονίζει μια ημίγυμνη νεανική μορφή μέσα σε ένα στεφάνι από λουλούδια και φύλλα, σκεπασμένη μ’ ένα πέπλο που κρύβει τη γύμνια της και υποδηλώνει πως δεν είναι ούτε άντρας, ούτε γυναίκα.

Έξω από το στεφάνι βρίσκονται τα τέσσερα βιβλικά όντα που περιγράφονται στην Αποκάλυψη, που είναι και τα σύμβολα των τεσσάρων Ευαγγελιστών: ο Ταύρος, το Λιοντάρι, ο Αετός και ο Άγγελος, που αντιπροσωπεύουν επίσης τα τέσσερα ζώδια του σταθερού σταυρού της Αστρολογίας, ο Ταύρος το στοιχείο της γης την άνοιξη, ο Λέοντας το στοιχείο της φωτιάς το καλοκαίρι, ο Σκορπιός το στοιχείο του νερού το φθινόπωρο, και ο Υδροχόος το στοιχείο του αέρα τον χειμώνα. Αυτή η κοσμογονική τετραπλότητα, τετραγωνίζει τον κύκλο δίνοντας την εικόνα μιας οντότητας, όπου το συνειδητό και το ασυνείδητο ισορροπούν, ενώνονται σε ένα υπερσυνείδητο, και ολοκληρώνουν την ύπαρξη.

Συμβολίζει την ευτυχία, την τελειότητα, την επιτυχία που έρχεται με το πλήρωμα του χρόνου σαν ανταμοιβή για όλες τις προσπάθειες που έχουμε καταβάλει. Εδώ έγκειται και η σύνδεση της κάρτας με τον πλανήτη Κρόνο, που συμβολίζει τον αυστηρό δάσκαλο Χρόνο, που μας επιβραβεύει αν ήμασταν επιμελείς κι εργατικοί, και μας τιμωρεί αν έχουμε αποφύγει τις ευθύνες μας. Είναι η ειμαρμένη μας, το Κάρμα μας, τα αποτελέσματα των πράξεων μας. Είναι ο νόμος της συγχρονικότητας, το να είμαστε στο σωστό μέρος τη σωστή στιγμή, να πάρουμε τα μαθήματα της ζωής που μας έχουν διδαχθεί και αφού είμαστε έτοιμοι, να ανέλθουμε στο επόμενο στάδιο και να δρέψουμε τις δάφνες των κόπων μας, ανεβαίνοντας στο πνευματικό μας μονοπάτι.  



Newsletter